PiSkorz pisze:W PiS-ie trafiają się ludzie o niejasnej przeszłości ale są to wyjątki . Natomiast w tzw. opozycji totalnej jest to regułą . Nie bez powodu Platforma , Nowoczesna , Kodziarze i PSL z taką zawziętością bronią ubeckich emerytur .


Poproszę o 10 przykładów. Nie powinieneś mieć z tym problemów skoro to reguła.

Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Wszystko, co dotyczy rynku i pieniędzy, wielkich właścicieli i ich obrotów w Polsce. Po prostu gospodarka i ekonomia...

Moderatorzy: Lolek00, Bilu1939, Marchewa, Worek, Moderator, Administrator, Super Moderator

piter77746
Radny gminny
Radny gminny
Posty: 91
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 14:47
Lokalizacja: Białystok

Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: piter77746 » 21 października 2017, 23:15

Największa część obciążeń związanych z zatrudnieniem pracownika stanowi jego wynagrodzenie (pozostałe są związane z kodeksem pracy m.in wynagrodzenie za urlop, czas choroby itp.) W szerszej perspektywie zwiększanie kosztów pracy prowadzi do bankructwa firmy. Z tego właśnie powodu płace powinny być ustalane w sposób rynkowy (płacę minimalną należy bezwzględnie znieść). Pensje mogą realnie rosnąć tylko w warunkach wzrostu gospodarczego. Stały (niezależny od innych czynników rynkowych) wzrost gospodarczy jest natomiast możliwy tylko dzięki niskim podatkom. Z kolei żeby obniżyć podatki, trzeba najpierw ograniczyć wydatki. Koszt zapomogi 500+ dla budżetu wynosi 23 mld zł. Wszystkie zasiłki łącznie kosztują podatników 60 mld zł. Z drugiej strony- wysokość wpływów z podatków płaconych przez przedsiębiorców to ok. 50 mld zł ( 30 mld zł z CIT, 19 mld zł- z liniowego PIT płaconego przez osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą). Jeżeli byśmy zlikwidowali lub drastycznie ograniczyli socjal (o np. 55 mld zł: z 60 mld zł do 5 mld zł), moglibyśmy w ogóle przedsiębiorców zwolnić z płacenia podatków. Dzięki uwolnieniu ich z opresji podatkowej, mielibyśmy więcej inwestycji. A wzrost inwestycji oznacza większą ilość rąk do pracy (spadek bezrobocia). A co najważniejsze- niższe podatki to szybszy rozwój gospodarczy, który się przekłada na wyższe płace. Moglibyśmy poczynić jeszcze większe oszczędności (np. wprowadzając płatne studia wyższe- 10 mld zł, likwidując wydatki na kulturę: prywatyzując teatry, muzea, filharmonie- 10 mld zł; powinnismy takze zniesc powiaty i ograniczyc zatrudnienie w administracji-10 mld zl, podwyższyć wiek emerytalny do 67 lat- 12 mld zł; wycofać wojska z Afganistanu- 2 mld zł; zalegalizować i opodatkować trawkę- ok. 6 mld zł, zlikwidowac nierentowna kolej i zastapic ja przejazdami busowymi- 3 mld zl; dokonac zamiany autobusow na tansze w amortyzacji oraz wprowadzić platnosc za bilety u kierowcy- 20 mld zl; zwolnic polowe nauczycieli a drugiej polowie wydluzyc czas pracy z 4 do 8 godzin- 7,5 mld zl). Dalsze oszczędności- (70 mld zł) to łącznie z likwidacją wydatków na zasiłki (60 mld zł) oszczędności ok. 130 mld zł. Wpływy z podatku PIT wynoszą 56 mld zł. Dzięki wprowadzeniu oszczędności dałoby się więc zlikwidować CIT i PIT oraz obnizyc skladke emerytalno-rentowa, czego skutkiem byłby już zdecydowany wzrost wynagrodzeń.

Atylla
Minister
Minister
Posty: 3293
Rejestracja: 24 stycznia 2013, 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: Atylla » 22 października 2017, 08:36

Generalnie masz racje, z tym że likwidacja Podatku dochodowego powinna objąć wszystkich a nie tylko przedsiębiorców (inaczej to pracownicy będą zatrudniani na samozatrudnieniu i na to samo wyjdzie).
"Nie daj się naprawiać hałastrze cienkoszyich, łysiejących wodzów. Nie proś, nie melduj, nie awanturuj się, nie ukorz, nie płaszcz, nie pełzaj."

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 8008
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: Cynik » 22 października 2017, 10:26

Aby to nie plan Korwina? Uczelnie nie utrzymają się z czesnego gdyż z automatu spadnie ilość studentów. A zaoczne kierunki już są pełne, kultura jest z zasady niedochodowa. Transport osobowy także jest niedochodowy, a w grę wchodzi także bezpieczeństwo i rozładowanie dróg. Ekologia.
O nauczycielach się nie wypowiadam, pomysł z bańki. Dałeś człowieku super plan jak jeszcze bardziej wyizolowiać małe miejscowości i dojechać nauczycieli. ;) a do teatru na Sztukę albo na wystawy będziesz jeździł do Berlina. Najniżej zarabiający i ludzie potrzebujący pomocy państwa nagle znikają z życia mamy rozumieć?
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

piter77746
Radny gminny
Radny gminny
Posty: 91
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 14:47
Lokalizacja: Białystok

Re: Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: piter77746 » 22 października 2017, 10:38

Atylla pisze:Generalnie masz racje, z tym że likwidacja Podatku dochodowego powinna objąć wszystkich a nie tylko przedsiębiorców (inaczej to pracownicy będą zatrudniani na samozatrudnieniu i na to samo wyjdzie).

Przeczytaj moje ostatnie zdanie:
Dzięki wprowadzeniu oszczędności dałoby się więc zlikwidować CIT i PIT oraz obnizyc skladke emerytalno-rentowa, czego skutkiem byłby już zdecydowany wzrost wynagrodzeń.

piter77746
Radny gminny
Radny gminny
Posty: 91
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 14:47
Lokalizacja: Białystok

Re: Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: piter77746 » 22 października 2017, 11:09

Uczelnie nie utrzymają się z czesnego gdyż z automatu spadnie ilość studentów. A zaoczne kierunki już są pełne
Studenci dzienni musieli by splacic koszt studiow w ciagu 5 lat od ich zakonczenia. Wysokosc czesnego bylaby potracana z wynagrodzenia. Oczywiscie istnialaby takze mozliwosc regulowania oplata na biezaco, w trakcie studiow.
Transport osobowy także jest niedochodowy, a w grę wchodzi także bezpieczeństwo i rozładowanie dróg.


Transport busowy jest dochodowy w przeciwienstwie do kolejowego. Przejazd busem kosztuje kilka zlotych, a prywatne firmy osiagaja zysk. Na kolej z kolei panstwo doplaca 6 mld zl rocznie. Mimo, iz ceny biletow sa wysokie nie pokrywaja nawet strat. Siec polaczen miedzymiastowych (busy) i wewnatrzmiejskich (autobusy) nie bylaby gorsza, a nawet lepsza niz obecnie. Autobusow nie byloby na pewno mniej, podobnie jak przystankow. Proponuje jedynie wymiane autobusow na tansze w utrzymaniu oraz regulowanie oplaty za przejazd u kierowcy. Wtedy placili by wszyscy. Bilety wieloprzejazdowe, tygodniowe czy miesieczne tez by zostaly, ale pokazywaloby sie je u kierowcy. Bylaby na nich wpisana data waznosci.
O nauczycielach się nie wypowiadam, pomysł z bańki.

Utrzymanie nauczycieli kosztuje podatników 30 mld zl. Średni czas pracy nauczyciela to 4 godziny, przy średniej płacy ok. 4 tys. zł Postuluję w z związku zwolnienie polowy nauczycieli, drugiej połowie wydluzyc czas pracy do 8 godzin. Jeżeli zwiazki by sie burzyly, zwalnianych nauczycieli nie wysylac na emeryture, ale przyznać im staly dodatek 1000 zł miesiecznie do pracy podjętej przez nich w nowym zawodzie. I tak będzie taniej niż 4 tys. zł, a dorobic do pensji 1000 zł każdy by chciał (np. była nauczycielka, która zostałaby kasjerką w sklepie, zamiast 2200 zł zarabiałaby 3200 zł).
Najniżej zarabiający i ludzie potrzebujący pomocy państwa nagle znikają z życia mamy rozumieć?

1 posilek dziennie. Po rozpoczęciu pracy zwracaliby jego koszt 300 zł miesięcznie. Poza tym zwolnienie z czynszu, bezplatne korzystanie z prądu, gazu i wody pod warunkiem, ze po podjęciu pracy płaciliby rachunki w podwójnej wysokości. Poza tym mieszkania dla 50 tys. bezdomnych ze wspólną lazienka wykosazona w umywalke i prysznice. Kazde mieszkanie skladaloby sie z balkonu oraz pokoju z lozkiem stolem i 2 krzeslami. Zapewniona byłaby koldra i koc. W ten sposob kazdy mialby zapewnione minimum egzystencji: mieszkanie z pradem i woda oraz 1 posilek dziennie. Jednoczesnie, jezeli podejmowalby prace zwracalby koszt tego co otrzymal. Pomoc socjalna nie stanowilaby wiec w ogole obciazenia dla budzetu, a jednoczesnie zapewnialaby przezycie.

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 8008
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: Cynik » 22 października 2017, 23:22

Transport busowy jest dochodowy w przeciwienstwie do kolejowego. Przejazd busem kosztuje kilka zlotych, a prywatne firmy osiagaja zysk

Jakieś wyliczenia? Źródła?
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

piter77746
Radny gminny
Radny gminny
Posty: 91
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 14:47
Lokalizacja: Białystok

Re: Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: piter77746 » 23 października 2017, 02:16

Cynik pisze:
Transport busowy jest dochodowy w przeciwienstwie do kolejowego. Przejazd busem kosztuje kilka zlotych, a prywatne firmy osiagaja zysk

Jakieś wyliczenia? Źródła?

Kup bilet na przejazd busem. Będziesz miał źródło z pierwszej ręki. Prywatne firmy transportowe, organizujące przejazdy międzymiastowe są dochodowe, a bilet kosztuje max. kilka złotych.

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 8008
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: Cynik » 23 października 2017, 06:32

Na bilecie to jest napisane? Powagi. Weź może do ręki jakieś statystyki, porównanie bilansów, podeprzyj to badaniami. Taka odpowiedź jaką dałeś nie jest akceptowalna.

Nawet Ryanair i Wizzair cięły niedochodowe linie. Transport publiczny jest wpisany w strategię rozwoju, misją państwa jest zatrzymać je pomimo słabnącego zainteresowania, dopóki ktokolwiek chce trasą jeździć.
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

piter77746
Radny gminny
Radny gminny
Posty: 91
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 14:47
Lokalizacja: Białystok

Re: Obniżenie podatków i kosztów pracy- drogą do rozwoju gospodarczego i wzrostu płac. Zgadzasz sie?

Postautor: piter77746 » 23 października 2017, 10:09

Cynik pisze:Na bilecie to jest napisane? Powagi. Weź może do ręki jakieś statystyki, porównanie bilansów, podeprzyj to badaniami. Taka odpowiedź jaką dałeś nie jest akceptowalna.

Nawet Ryanair i Wizzair cięły niedochodowe linie. Transport publiczny jest wpisany w strategię rozwoju, misją państwa jest zatrzymać je pomimo słabnącego zainteresowania, dopóki ktokolwiek chce trasą jeździć.

Firmy prywatne ograniczaja liczbe polaczen do mniejszych miejscowosci, ale miedzy wiekszymi miastami funkcjonuje transport po bardzo niskich cenach 5 zl, kiedy bilet kolejowy kosztuje 30 zl. Poniewaz dla firm prywatnych transport np. z Bialegostoku do Moniek jest nieoplacalny, dlatego uwazam, ze transport busowy powinno zorganizowac panstwo ktore by konkurowalo o klienta z prywatnymi firmami przewozowymi. Panstwo powinno zorganizowac transport w pelnym zakresie zeby mozna bylo dojechac z kazdej miejscowosci do kazdej. Cena biletu przejazdowego bylaby znacznie nizsza niz PKP, a budzet panstwa nie generowalby strat 6,5 mld zl rocznie. Tyle wynosi obecnie doplata do PKP przy biletach 6-krotnie drozszych w porownaniu z przejazdami busowymi.


Wróć do „Gospodarka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość