PiSkorz pisze:W PiS-ie trafiają się ludzie o niejasnej przeszłości ale są to wyjątki . Natomiast w tzw. opozycji totalnej jest to regułą . Nie bez powodu Platforma , Nowoczesna , Kodziarze i PSL z taką zawziętością bronią ubeckich emerytur .


Poproszę o 10 przykładów. Nie powinieneś mieć z tym problemów skoro to reguła.

Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popierasz?

Wszystko, co dotyczy rynku i pieniędzy, wielkich właścicieli i ich obrotów w Polsce. Po prostu gospodarka i ekonomia...

Moderatorzy: Lolek00, Bilu1939, Marchewa, Worek, Moderator, Administrator, Super Moderator

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 7974
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popier

Postautor: Cynik » 09 listopada 2017, 00:46

Ale technologicznie przegrywal z konkurencją. Mielismy szansę kupic Opla za 2 mld euro. Z fabrykami, projektami, biurem projektowym. I co? Psia dupa! Lepiej biadolić i czekać az prywatny biznes zaryzykuje.
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

Awatar użytkownika
mrdataPL
Starosta
Starosta
Posty: 743
Rejestracja: 20 listopada 2011, 07:09
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

Re: Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popier

Postautor: mrdataPL » 09 listopada 2017, 01:25

Cała motoryzacja Japonii, Korei Płd, BMW i wiekszość globalnych światowych firm bez pomocy państwa nigdy by nie zaistniała.
Chociaż na nosie szkła miał grube,ale miał dziadek oczko bystre, którym, znad biurka swego w UB, wytropić umiał wnet faszystę.Wnuczek ma nos nie od parady,taką w Gazecie ma robotę,że, wiernie dążąc w dziadka ślady,raz po raz zwęszy patriotę.

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8966
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popier

Postautor: Adi » 09 listopada 2017, 01:39

Większość globalnych światowych firm samochodowych bez pomocy państwa by nie zaistniała?

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 7974
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popier

Postautor: Cynik » 09 listopada 2017, 07:37

Wszystkie firmy z kilkoma wyjątkami powstaly bez udzialu państwa. Jedynymi państwowymi był Volkswagen i te z krajów bloku wschodniego m.in. FSO i FSM.

Motorem rozwoju była jak zawsze wojna. Dzisiaj państwa wspierają swoich producentów, bo ci zatrudniają i płacą podatki. Tylko że trzeba wyłożyć na RnD, a Opel mial wszystko, nawet fabrykę w Gliwicach. Francuzi biorą firmę z całym dorobkiem, a Polak pójdzie w kolejkę po używanego VW czy Skodę, patrząc jak czesko-niemiecka czy rumuńsko-francuska firma wypuszczają nowe modele. Opel miał nowoczesne modele I licencje na technologie.
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

Awatar użytkownika
Nazgul
Moderator
Moderator
Posty: 26644
Rejestracja: 15 stycznia 2006, 15:39
Lokalizacja: Wrocław :)

Re: Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popier

Postautor: Nazgul » 10 listopada 2017, 16:34

większość koncernów wcześniej czy później przeszła przez restrukturyzację z udziałem państwa albo była aktywnie wspierana.
A poza tym uważam, że trzeba zakazać cyfr arabskich. ;)
"Rząd próbuje przekonać Wysoką Izbę, że konstytucja nie obowiązuje, posługując się sprostytuowanymi prawnikami" JKaczyński 2003 r.

Awatar użytkownika
mrdataPL
Starosta
Starosta
Posty: 743
Rejestracja: 20 listopada 2011, 07:09
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

Re: Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popier

Postautor: mrdataPL » 11 listopada 2017, 13:17

Cynik pisze:Wszystkie firmy z kilkoma wyjątkami powstaly bez udzialu państwa. Jedynymi państwowymi był Volkswagen i te z krajów bloku wschodniego m.in. FSO i FSM.

Motorem rozwoju była jak zawsze wojna. Dzisiaj państwa wspierają swoich producentów, bo ci zatrudniają i płacą podatki. Tylko że trzeba wyłożyć na RnD, a Opel mial wszystko, nawet fabrykę w Gliwicach. Francuzi biorą firmę z całym dorobkiem, a Polak pójdzie w kolejkę po używanego VW czy Skodę, patrząc jak czesko-niemiecka czy rumuńsko-francuska firma wypuszczają nowe modele. Opel miał nowoczesne modele I licencje na technologie.



Musisz jeszcze sporo się douczyć o historii gospodarczej świata. Przykładowo motoryzacja Japonii, Korei nigdy by nie zaistniała bez protekcjonizmu państwa.
Chociaż na nosie szkła miał grube,ale miał dziadek oczko bystre, którym, znad biurka swego w UB, wytropić umiał wnet faszystę.Wnuczek ma nos nie od parady,taką w Gazecie ma robotę,że, wiernie dążąc w dziadka ślady,raz po raz zwęszy patriotę.

Atylla
Minister
Minister
Posty: 3292
Rejestracja: 24 stycznia 2013, 17:34
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popier

Postautor: Atylla » 11 listopada 2017, 15:50

Tyle że dopiero wejście na globalne rynki i otwarta konkurencja sprawiła że stały się to marki cenione na świecie. Jeszcze do ok 2000 Hyundai/KIA to był straszny szmelc generalnie. Podobnie było z Japończykami do ok lat 80.

A tak ogólnie to zarówno japońców jak i koreańczyków gospodarności nauczyli amerykanie po II WS. Gdyby nie to, byłyby te kraje na poziomie Chin. Nie bez znaczenia były także finanse za zagranicy jak i transfer zachodnich technologi. Gdyby nie MFW to Korea dawno by zbankrutowała bo utrzymywanie stałej waluty sporo ich kosztowało.

Np. Japonia jest chyba po grecji najbardziej zadłużonym krajem świata.
Od kilkunastu/kilkudziesięciu lat zarówno Japonia jak i Korea liberalizują swoje gospodarki.
"Nie daj się naprawiać hałastrze cienkoszyich, łysiejących wodzów. Nie proś, nie melduj, nie awanturuj się, nie ukorz, nie płaszcz, nie pełzaj."

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 7974
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Zlikwidowac kolej. Zamiast transp. kolejowego rozwijac miedzymiastowe przewozy busowe. Oszczedn.: 6,5 mld zl. Popier

Postautor: Cynik » 12 listopada 2017, 01:02

MrData, ucz mnie, pokaż w jakim błędzie żyję.
Brytyjczycy jakoś nie mieli protekcjonizmu nad swoimi markami, aktualnie nie mają żadnej. A jak im się RollsRoyce/Bentlej rozkroił! BMW wzięlo markę motoryzacyjną RR, VAG wziął Bentleya z zakładami. Jaguar poszedł do Forda a potem do Indii, Aston Martin też był u Forda a teraz chyba w Indiach jest. Range Rover z Jaguarem do indii poszedł, MG ukatrupił Clarkson, Lotus I TVR należą do Rosjan - został się McLaren i RR jako producent silników do samolotów.
Podobnie ze swoimi markami obchodzą się amerykanie. Owszem, wspierają biznes na "podbitych" terenach, ale w samych stanach japońskie koncerny czują się jak w domu. Swojego czasu w latach 80tych jeden z symboli amerykańskiej motoryzacji - Chrysler/Jeep/MAC, należał do francuskiego, państwowego Renault. Efektem tego dziwnego mariażu był Jeep Cherokee. Dzisiaj, po nieudanym małżeństwie z Mercedesem, legenda amerykanskiej motoryzacji jest na pasku płacowym koncernu z Turynu. Widzisz tu protekcjonizm? Włoski, Francuski, niemiecki tak - to spółki państwowe. Dla reszty krajów jedynie jako miejsca pracy i płatnika podatków.
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde


Wróć do „Gospodarka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości