Strona 1 z 33

Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 13:01
autor: PiSkorz
Spróbujmy porozmawiać na temat zbliżającego się zakupu śmigłowca wielozadaniowego Caracall produkcji francuskiej. Jest to śmiglowiec bojowy bo używany w boju ale nie jest to śmigłowiec uderzeniowy który spełnia główną rolę na polu walki .

Dlaczego akurat ten śmigłowiec został wybrany do końca nie wiemy . W Mielcu i Świdniku produkuje się śmigłowce porównywalne z Caracallem a może nawet lepsze jak Black Hawk bo sprawdzone bardziej w boju i które są na wyposażeniu największych armii świata .

Poza tym kupno Caracalli uderza bezpośrednio w zakłady lotnicze w Mielci i Świdniku które razem zatrudniają 5 , 5 tysięcy ludzi nie licząc kooperantów . Tylko 50 francuskich śmigłowców będzie kosztować Polskę 13 mld złotych nie licząc serwisu i części zamiennych .

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 13:33
autor: Worek
Piskorz pisze:Spróbujmy porozmawiać na temat zbliżającego się zakupu śmigłowca wielozadaniowego Caracall produkcji francuskiej. Jest to śmiglowiec bojowy bo używany w boju ale nie jest to śmigłowiec uderzeniowy który spełnia główną rolę na polu walki .

Dlaczego akurat ten śmigłowiec został wybrany do końca nie wiemy . W Mielcu i Świdniku produkuje się śmigłowce porównywalne z Caracallem a może nawet lepsze jak Black Hawk bo sprawdzone bardziej w boju i które są na wyposażeniu największych armii świata .

Poza tym kupno Caracalli uderza bezpośrednio w zakłady lotnicze w Mielci i Świdniku które razem zatrudniają 5 , 5 tysięcy ludzi nie licząc kooperantów . Tylko 50 francuskich śmigłowców będzie kosztować Polskę 13 mld złotych nie licząc serwisu i części zamiennych .

Tyle pierdzielnołeś głupot w tym poście, że aż nie wiem od czego zacząć.
To może porównaj sobie z jaką prędkością mogą lecieć dwie zacytowane przez ciebie maszyny i na deser ilu żołnierzy desantu mogą zabrać.

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 13:51
autor: PiSkorz
Worek pisze:
Piskorz pisze:Spróbujmy porozmawiać na temat zbliżającego się zakupu śmigłowca wielozadaniowego Caracall produkcji francuskiej. Jest to śmiglowiec bojowy bo używany w boju ale nie jest to śmigłowiec uderzeniowy który spełnia główną rolę na polu walki .

Dlaczego akurat ten śmigłowiec został wybrany do końca nie wiemy . W Mielcu i Świdniku produkuje się śmigłowce porównywalne z Caracallem a może nawet lepsze jak Black Hawk bo sprawdzone bardziej w boju i które są na wyposażeniu największych armii świata .

Poza tym kupno Caracalli uderza bezpośrednio w zakłady lotnicze w Mielci i Świdniku które razem zatrudniają 5 , 5 tysięcy ludzi nie licząc kooperantów . Tylko 50 francuskich śmigłowców będzie kosztować Polskę 13 mld złotych nie licząc serwisu i części zamiennych .

Tyle pierdzielnołeś głupot w tym poście, że aż nie wiem od czego zacząć.
To może porównaj sobie z jaką prędkością mogą lecieć dwie zacytowane przez ciebie maszyny i na deser ilu żołnierzy desantu mogą zabrać.


Nie mogę z Tobą w ten sposób dyskutować ponieważ pierdzielnąłeś za mało tych swoich "mądrot" .

Według wielu opinii kupno Carakali to tzw sprzedaż wiązana . Jedni twierdzą że chodziło o rekompensatę Francuzom za Mistrale a jeszcze inni twierdzą że Holland poparł Tuska na krula europy w zamian za kontrakt na śmigłowce .

Argument z Mistralami jest o tyle zasadny że gdyby Rosjanie ustawili takiego Mistrala z kilkudziesięcioma helikopterami uderzeniowymi na Bałtyku to nasza marynarka leży i kwiczy .

Worek , mam prośbę do Ciebie . Wiem że jesteś niereformowalny ale choć trochę to chyba potrafisz pomyśleć .

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 13:54
autor: Worek
Porównanie PiSkorz, porównanie. Bełkotem nie przykryjesz faktów.

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 13:57
autor: Optymista
Jakie fakty Worek, GPC jeszcze mu nie powiedziała, co ma w tym temacie pisać ;)

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 14:01
autor: Nazgul
Piskorz - ogólnie powinieneś zacząć od tego jakie DOKŁADNIE śmigłowce były oferowane.
Potem jakie są ich parametry.
potem jakie były warunki
a na końcu gdzie będą a) montowane i b)serwisowanie.

kiedy zdołasz to porównać - rzeczowo to dowiesz się dlaczego wygrał Caracal.


cokiekawe nikt z PIS nie dreze ryja o Patriotach a wybór ten oznacza znacznie gorsze warunki dla naszego przemysłu niż francuski. Ciekawe dlaczego. :)

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 14:05
autor: PiSkorz
Optymista pisze:Jakie fakty Worek, GPC jeszcze mu nie powiedziała, co ma w tym temacie pisać ;)


Właśnie czekam na książkę Wojciecha Sumlińskiego o Komorowskim . Zamówiłem ją 18 kwietnia . Dzisiaj dzwoniłem i powiedzieli że na dniach ją otrzymam .

Radzę i Tobie coś poczytać zamiast klepać brednie .

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 14:09
autor: Worek
PiSkorz, porównanie. Założyłeś temat i teraz spamujesz w nim już w trzecim poscie?

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 14:11
autor: Nazgul
Piskorz zdecyduj się - albo prowadzisz temat o Caracalu albo o Komorowskim i robisz tu kampanię wyborczo-spamową.

w pierwszym przypadku zapraszam do dyskusji, w drugim temat ląduje w koszu bo mamy gdzie rozmawiać o tym przetargu.

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 14:20
autor: PiSkorz
Optymista napisał że ja czytam GPC a więc mu odpowiedziałem co mam zamiar czytać . Jak on spamuje to dobrze a jak ja odpowiem na spam to niedobrze .

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 24 kwietnia 2015, 14:23
autor: marcinsz
Piskorz - merytorycznie porozmawiać jest bardzo trudno o tym wyborze ponieważ mamy bardzo mało wiedzy na temat potwierdzonych informacji na temat warunków tych ofert oraz samych oczekiwań MONu.

Oczywiście co pewne, przetarg tyczył śmigłowca transportowego, zdolnego zastąpić użytkowane obecnie Mi-17, nowe mają być w wersjach transportowych, MEDEVAC czy SAR.

Pod tym względem tylko Caracal może zastąpić obecnie wykorzystywane śmigłowce.

Czyli to nie był przetarg na śmigłowiec szturmowy, stricte bojowy, taki dopiero zostanie rozpisany.

Rzeczywiście mamy dwie obce fabryki na swoim terenie PZL Mielec należące do konsorcjum Sikorsky (pamiętajmy że to offset za F-16!), oraz PZL Świdnik należące do konsorcjum AgustaWestland ale w żadnej z tych fabryk nie są obecnie obsługiwane, obecnie użytkowane Mi-17.

Istnieją w Polsce jeszcze państwowe zakłady remontowe, które obecnie utrzymują np. Mi-17. I znowu, z tego co można wyczytać tylko oferta Airbusa przewidywała przekazanie technologii w ręce Państwa Polskiego i wykorzystanie tych zakładów do montażu, serwisu, remontów na kolejne 30 lat użytkowania śmigłowców. Dwie pozostałe oferty przewidywały to na terenie Polski ale nadal w ich własnych fabrykach. Tzn. Airbus nie ma stawiać tu swoich fabryk tylko wykorzystać nasze - to spora różnica.

Oferta i70 Black Hawk dodatkowo nie obejmowała uzbrojenia dla śmigłowca oraz oferowana wersja tego śmiglaka była dość mocno okrojona (słabsze silniki, stary typ rotora, uproszczona awionika) - tak podają artykuły.

Oferta AugustyWestland, AW149 pomijając fakt że to zdecydowanie za mały śmigłowiec nadal istnieje tylko na papierze. Oblot prototypu miał miejsce w 2009 roku i do dnia dzisiejszego prototyp nie przeszedł wszystkich testów i procedur certyfikacji. Lata co najwyżej wersja cywilna. AugustaWestland w ofercie potwierdziła że nie zdąży z dostawą do roku 2017, a bardzo optymistyczna wersja podana jest na rok 2019.

Innymi słowy, jeżeli faktycznie potwierdzi się że Airbus zaoferował montaż śmigłowców w Polskich zakładach Państwowych, z przekazaniem technologii dla kompletnej, samodzielnej obsługi i serwisu (w tym także silników) to naprawdę nie jest to zła opcja.

Innych modeli niestety nam nieofertowano :)

Nie polecam słuchać niestety w tych kwestiach Gazety Polskiej czy polityków PISowskich którzy dla polityki zrobią wszystko, nawet zdolnych uznać Francuzów (ok 30% udziału w Airbus) za proputnowskich, zdrajców, nie naszych sojuszników. (słowa Kurskiego).

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 25 kwietnia 2015, 02:44
autor: Cynik
Jedna rzecz o której Poskorz nie wspomniał. Wersja S-70i to nie jest UH-60. By bylo jasne. Porshe 911 a Porshe 944 - widać różnicę? A idę o zakład że francuska maszyna po prostu spełnia wszystkie wymagania przetargu, a airbus pamiętajcie także ma zakłady w Polsce. Tak więd argumenty patriotyczne nietrafione. Podobno jednym z warunków było serwisowanie helikopterów w bazie pod Łodzią, żaden z rodzimych producentów się jak wiemy nie chciał na to zgodzić. To miał być transportowiec Augusta to latająca taksówka i podobnie jak s-70i zabiera mniejszą ilość osób na pokład niż francuska maszyna.

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 25 kwietnia 2015, 07:43
autor: Marchewa
Agusta miała szanse wygrać ten przetrg na spółę z Eurocopterem oferując nam NH 90 (wspólna konstrukcja). Ale obie firmy nie potrafiły się dogadać ze sobą ale Eurocopter posiadał alternatywnego Caracall'a a Agusta nie.

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 25 kwietnia 2015, 12:29
autor: PiSkorz
ODPOWIEDŹ DLA WORKA . " Le Parisien" zaznacza , że Airbus zamierza inwestować w zakłady produkcyjne w Polsce - a baza do inwestycji już jest :w Łodzi działa od niedawna centrum projektowe francuskiego koncernu. Gazeta podkreśla też polityczny aspekt wyboru Francuzów z Airbusa - MIAŁA SIĘ DO NIEGO PRZYCZYNIĆ DECYZJA FRANCJI O NIEDOSTARCZENIU OKRĘTÓW DESANTOWYCH MISTRALI .

I wszystko jasne . O wyborze rodzaju śmigłowca decydowali politycy a nie fachowcy od śmigłowców .

Re: Caracall śmigłowiec bojowy

: 25 kwietnia 2015, 12:52
autor: Cynik
PiSkorz, poczytaj branżowe fora zamiast serwisów dezinformacyjnych Karnowskich.
Sam już nie wiem kto im płaci - Bierecki czy Putin, brednie jakie wypisuja w oczy pieką, mózg tego nie trawi.
http://dlapilota.pl/wiadomosci/airbus-h ... wyboru-smi
A calym tłem jest serwisowanie. Niezależna od producenta baza serwisowania ulokowana w Polsce, a nie jak f16 w niemczech. A kto by naprawiał nasze czarne sokoły, kiedy Sikorski spakuje walizki i ucieknie z kraju? Mpoza tym armia i tak kupiła sokoły podczas tournee po bliskim wschodzie, 6 osób zabierały, brak rampy, niska wielozadaniowość a to było w specyfikacji. PiSkorz, trzeba rozumieć co się piszem a nie powtarzać szefa lotniczej solidarności, którego karnowscy jak mantrę wklejają w każde swoje medium.