PiSkorz pisze:W PiS-ie trafiają się ludzie o niejasnej przeszłości ale są to wyjątki . Natomiast w tzw. opozycji totalnej jest to regułą . Nie bez powodu Platforma , Nowoczesna , Kodziarze i PSL z taką zawziętością bronią ubeckich emerytur .


Poproszę o 10 przykładów. Nie powinieneś mieć z tym problemów skoro to reguła.

Offtop - militarystyka historyczna

Ataki terrorystyczne i siatki powiązań w rejonie Bliskiego Wschodu. Sojusze międzynarodowe i pakty przyjaźni. To tylko próbka tego o czym możesz dyskutować w tym dziale.

Moderatorzy: Lolek00, Bilu1939, Marchewa, Worek, Moderator, Administrator, Super Moderator

PiSkorz
Wicepremier
Wicepremier
Posty: 5922
Rejestracja: 10 października 2010, 10:59
Lokalizacja: Mazowsze

Postautor: PiSkorz » 16 marca 2014, 11:03

Worek pisze: Ale zostały użyte w strategicznej chwili.


Co to znaczy "strategiczna chwila " ?. Może to inaczej jaja jak berety ??.

Dyskutujecie o czymś o czym pojęcie macie blade ....chłopaczkowie.

Wojnę z Niemcami wygrało tak naprawdę NKWD , a ściślej sprawę ujmując oddziały zaporowe NKWD. Gdyby nie one to wówczas ta cała A cz poszła by w rozsypkę i znalazła się na dalekiej Syberii.

Który normalny Rosjanin chciał by ginąć za zbrodniarza Stalina i bolszewików ?.
"Upadliśmy poniżej progu cywilizacyjnego."
T. Jasudowicz

Bagin90
Starosta
Starosta
Posty: 743
Rejestracja: 17 stycznia 2014, 17:06
Lokalizacja: Unia Europejska

Postautor: Bagin90 » 16 marca 2014, 11:31

Piskorz, LOL.

Oni walczyli przede wszystkim za ojczyzne, nie za Stalina. Geniusz Hitler (i spolka, nie on sam tam byl taki skopany) doprowadzil do tego ze miliony Sowietow byly zdecydowane umierac za system ktory trzymal ich w zniewoleniu.

Tak to juz bywa, w 1940 Niemcy mieli Europe (swiat?) w garsci, a po 5 latach nawet niepodleglosci nie mieli. Fanatyzm nie poplaca, wylacza logiczne myslenie.

Awatar użytkownika
NRohirrim
Prezydent
Prezydent
Posty: 12171
Rejestracja: 09 października 2009, 11:00
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Postautor: NRohirrim » 16 marca 2014, 11:50

Czy ja wiem Bagin, dla wielu Rosjan nie robiło większej różnicy okupacja sowiecka czy niemiecko-nazistowska. Piskorz ma dużo racji odnośnie NKWDzistów.
,,Lepiej żeby mowa była lepsza od ciszy, lub milcz'' - Dionizos z Halikarnasu

Bagin90
Starosta
Starosta
Posty: 743
Rejestracja: 17 stycznia 2014, 17:06
Lokalizacja: Unia Europejska

Postautor: Bagin90 » 16 marca 2014, 12:18

Nie neguje faktu istnienia uzbrojonych odzialow NKWD tuz za linia frontu (w wiadomym celu), ale pisanie ze armia czerwona poszla by w rozsypke gdyby nie NKWD za linia frontu to mylenie odwagi z odwaznikiem.

Te odzialy byly wielokrotnie mniejsze i slabsze od odzialow armi czerwonej walczacych na froncie. Teza ze wiekszosc czerwonoarmistow walczyla z Niemcami tylko z powodu NKWD za plecami to idiotyzm logiczny, te odzialy nie mialy wielkiej zdolnosci bojowej i gdyby istniala wola w armii czerwonej na odwrot to chlopcow z NKWD pozbyto by sie w kilka/kilkanascie godzin max.

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8926
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Adi » 16 marca 2014, 12:20

Ale weź po uwagę ruską poddańczą mentalność i strach przed władzą.

PiSkorz
Wicepremier
Wicepremier
Posty: 5922
Rejestracja: 10 października 2010, 10:59
Lokalizacja: Mazowsze

Postautor: PiSkorz » 16 marca 2014, 12:25

Bagin90 pisze:Nie neguje faktu istnienia uzbrojonych odzialow NKWD tuz za linia frontu (w wiadomym celu), ale pisanie ze armia czerwona poszla by w rozsypke gdyby nie NKWD za linia frontu to mylenie odwagi z odwaznikiem.

Te odzialy byly wielokrotnie mniejsze i slabsze od odzialow armi czerwonej walczacych na froncie. Teza ze wiekszosc czerwonoarmistow walczyla z Niemcami tylko z powodu NKWD za plecami to idiotyzm logiczny, te odzialy nie mialy wielkiej zdolnosci bojowej i gdyby istniala wola w armii czerwonej na odwrot to chlopcow z NKWD pozbyto by sie w kilka/kilkanascie godzin max.


Idiotyzm logiczny to raczej Ty demonstrujesz.

Wojska NKWD liczyły około 800 000 ludzi , dysponowały własnym lotnictwem i bronią pancerną.
"Upadliśmy poniżej progu cywilizacyjnego."

T. Jasudowicz

Bagin90
Starosta
Starosta
Posty: 743
Rejestracja: 17 stycznia 2014, 17:06
Lokalizacja: Unia Europejska

Postautor: Bagin90 » 16 marca 2014, 12:32

Adi, czerwonoarmista w latach 41-42 mial to szczescie ze obie perspektywy (stalinizm i nazizm) byly cholernie dupne, co jedna to gorsza. Niemniej obok stalinizmu stala tez ojczyzna (swoja droga Stalin juz na poczatku te retoryke zaczal wykorzystywac), natomiast obok nazizmu stali obcy germanie.

Wybor mniejszega zla wydaje sie wiec oczywisty, "niewola+ojczyzna" przeciw "niewola".


Piskorz
Jezu, jak zwykle wszystko wyciaga z dupy. Mowimy o chlopcach ktorzy mieli za zadania byc za linia frontu i strzelac do kazdego dezertera. Jesli uwazasz ze takich bylo 800 tys. to cos nie tak z glowa u Ciebie.

PiSkorz
Wicepremier
Wicepremier
Posty: 5922
Rejestracja: 10 października 2010, 10:59
Lokalizacja: Mazowsze

Postautor: PiSkorz » 16 marca 2014, 12:40

Bagin90 pisze:ezu, jak zwykle wszystko wyciaga z dupy. Mowimy o chlopcach ktorzy mieli za zadania byc za linia frontu i strzelac do kazdego dezertera. Jesli uwazasz ze takich bylo 800 tys. to cos nie tak z glowa u Ciebie.


To ty masz problem z głową.

"Chłopcy którzy mieli za zadanie być na linii frontu i strzelać do każdego dezertera ". Ci "chłopcy" tylko na przełomnie lat 41/42 zabili prawie 200 000 własnego wojska.
"Upadliśmy poniżej progu cywilizacyjnego."

T. Jasudowicz

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8926
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Adi » 16 marca 2014, 13:09

Bagin90 pisze:Adi, czerwonoarmista w latach 41-42 mial to szczescie ze obie perspektywy (stalinizm i nazizm) byly cholernie dupne, co jedna to gorsza. Niemniej obok stalinizmu stala tez ojczyzna (swoja droga Stalin juz na poczatku te retoryke zaczal wykorzystywac), natomiast obok nazizmu stali obcy germanie.

Wybor mniejszega zla wydaje sie wiec oczywisty, "niewola+ojczyzna" przeciw "niewola".


Gdzieś czytałem że z początku ruskie generalnie witali Niemców jako nadzieję wyzwolenia się od Stalina i żydów a dopiero gdy Niemcy zaczęli ich rozstrzeliwać to im wiara w Stalina wracała.Trzeba by wiedzieć jak to procentowo było.

Ale mówię, ruski naród jest specyficzny a ruski chłop czerwonoarmista miał głęboką bojaźń wobec władzy.

Awatar użytkownika
Jojo
Minister
Minister
Posty: 3757
Rejestracja: 05 lipca 2013, 16:08
Lokalizacja: Śląsk Rybnik

Postautor: Jojo » 17 marca 2014, 08:30

Piskorz
Jezu, jak zwykle wszystko wyciaga z dupy. Mowimy o chlopcach ktorzy mieli za zadania byc za linia frontu i strzelac do kazdego dezertera. Jesli uwazasz ze takich bylo 800 tys. to cos nie tak z glowa u Ciebie

Tutaj Piskorz ma rację. Nie wiem ilu tych NKWDowców było, ale wystarczająca ilość aby dezerterów z pierwszej linii się pozbyć.
"Postanawia się znieść istniejące dotąd organy sądowe, zastępując je sądami i wyłanianymi na podstawie demokratycznych wyborów". Włodzimierz Lenin (1917)

ElDario
Minister
Minister
Posty: 4192
Rejestracja: 26 czerwca 2012, 21:14
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: ElDario » 17 marca 2014, 08:50

Gdzieś czytałem że z początku ruskie generalnie witali Niemców jako nadzieję wyzwolenia się od Stalina i żydów a dopiero gdy Niemcy zaczęli ich rozstrzeliwać to im wiara w Stalina wracała.

Przede wszysatkim tyczyło się to Rusinów, Białorusinów i Ukraińców.

Wojska NKWD liczyły około 800 000 ludzi , dysponowały własnym lotnictwem i bronią pancerną.

Wielu z nnich działało także za linią wroga.
Poskrobcie z wierzchu socjalistę a znajdziecie nazistę albo komunistę.

Bagin90
Starosta
Starosta
Posty: 743
Rejestracja: 17 stycznia 2014, 17:06
Lokalizacja: Unia Europejska

Postautor: Bagin90 » 17 marca 2014, 13:40

Jojo
Tutaj Piskorz ma rację. Nie wiem ilu tych NKWDowców było, ale wystarczająca ilość aby dezerterów z pierwszej linii się pozbyć.


Powtarzam, nie neguje tego ze istnialy takie odzialy i ze ze swojej roboty wywiazaly sie dobrze. Neguje twierdzenie ze gdyby nie te oddzialy to armia czerwona poszlaby w rozsypke.

Z bardzo prostego powodu, armia czerwona byla organizmem duzo silniejszym od jednostych pilnujacych za linia frontu (nie mowimy wiec o NKWD jako calosci tylko o tych konretnych odzialach). Jesli ktos pisze ze armia czerwona walczyla tylko bo NKWD za plecami to ja tu widze elementarny brak logiki.
Jesli rzeczywiscie taka motywacja dominowala to czy nie lepsza opcja byl odwrot i rozprawienie sie z tymi duzo slabszymi oddzialami czy moze walka mimo woli z 3 milionowa zaprawiona w bojach i uzbrojona po zeby nazistowska armia?

Prawda ze bez sensu? Dominujaca motywacja armii czerwonej 41-42 byla walka za ojczyzne i kropka. Bez NKWD za linia frontu bylaby mniejsza dyscyplina i na pewno wiecej dezerterow, ale armia jako calosc nie rozsypalaby sie bez wydajnej pomocy Rzeszy. A Rzesza w w grudnio 41 i we wrzesniu 42 byla juz na krancu swoich mozliwosci i nie mogla by wykorzystac odrobinke wiekszego rozluznienia (owczesnych mozliwosci, aryjscy geniusze do Stalingradu nawet nie mysleli o przestawieniu gospodarki i spoleczenstwa na wojne totalna, choc wojowali z calym swiatem od jakiegos czasu :roll: ).

Awatar użytkownika
NRohirrim
Prezydent
Prezydent
Posty: 12171
Rejestracja: 09 października 2009, 11:00
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Postautor: NRohirrim » 17 marca 2014, 19:47

Bagin90 pisze:Prawda ze bez sensu? Dominujaca motywacja armii czerwonej 41-42 byla walka za ojczyzne i kropka.

Szkoda, że nie wspomniałeś, że jeńcy rosyjscy zaciągali się masowo do jednostek kolaboranckich. Jaką ojczyznę człowieku? Tego mega-nowotworu wyrośniętego na trupie Carstwa Rosyjskiego?
,,Lepiej żeby mowa była lepsza od ciszy, lub milcz'' - Dionizos z Halikarnasu

Awatar użytkownika
Nazgul
Moderator
Moderator
Posty: 26618
Rejestracja: 15 stycznia 2006, 15:39
Lokalizacja: Wrocław :)

Postautor: Nazgul » 17 marca 2014, 23:09

Szkoda, że nie wspomniałeś, że jeńcy rosyjscy zaciągali się masowo do jednostek kolaboranckich.
nie zaciągali się. zwykle konieczny był do tego głód i perspektywa rozstrzelania. a trzeba pamiętać, że tych kolaboracyjnych formacjach służyli głównie nie-Rosjanie
A po za ty uważam, że trzeba zakazać cyfr arabskich. ;)
"Rząd próbuje przekonać Wysoką Izbę, że konstytucja nie obowiązuje, posługując się sprostytuowanymi prawnikami" JKaczyński 2003 r.

Awatar użytkownika
NRohirrim
Prezydent
Prezydent
Posty: 12171
Rejestracja: 09 października 2009, 11:00
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Postautor: NRohirrim » 18 marca 2014, 00:05

Rosjan też było sporo.

Wybor mniejszega zla wydaje sie wiec oczywisty

Nie było większego zła nad stalinizm.
,,Lepiej żeby mowa była lepsza od ciszy, lub milcz'' - Dionizos z Halikarnasu


Wróć do „Konflikty i współpraca”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości