PiSkorz pisze:W PiS-ie trafiają się ludzie o niejasnej przeszłości ale są to wyjątki . Natomiast w tzw. opozycji totalnej jest to regułą . Nie bez powodu Platforma , Nowoczesna , Kodziarze i PSL z taką zawziętością bronią ubeckich emerytur .


Poproszę o 10 przykładów. Nie powinieneś mieć z tym problemów skoro to reguła.

Piractwo komputerowe 2.0

Wszelkie inne środki masowego przekazu, które oplatają Świat. Internet i jego siła. Co jeszcze dostarcza Ci informacji ??? W tym miejscu toczymy również dyskusje o innej "Czwartej Władzy" !!!

Moderatorzy: Lolek00, Bilu1939, Marchewa, Worek, Moderator, Administrator, Super Moderator

Awatar użytkownika
mateuszjkl
Minister
Minister
Posty: 3990
Rejestracja: 01 listopada 2012, 20:05
Lokalizacja: Z daleka

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: mateuszjkl » 29 stycznia 2016, 10:50

Fajnie tylko że 95 procent gier ma tryb online(o tych gdzie online to podstawa nie wspomniawszy), co z nim? Co z trybem online i updatami?


To z nim że kupując grę masz i tak 99% pewność że jej tryb online kiedyś padnie. Jeżeli gra wytrwa dłużej niż steam to twórcy na pewno zareagują i zmienią coś w tej kwestii.

Swiatełkiem w tunelu nasz CD Project Red, który nie zabezpieczył w ogóle WIedźmina 3 no i zyski mają świetne. A częśc piratów i tak kupi oryginał, nawet na wyprzedaży, za to bez Steama.


Zabezpieczył
http://www.chip.pl/news/rozrywka/gry-rp ... d-piratami

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8918
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 29 stycznia 2016, 14:09

kajzer pisze: została wprowadzona w Polsce w 1994 r. Przed wejściem tej ustawy w Polsce była wolno amerykanka . Świat miał podobne rozwiązania dotyczące softu jak Polska obecnie.. Dlatego przed 1994 rokiem powstaje świat wolnego oprogramowania . Każdy soft który instalujesz lub uruchamiasz po raz pierwszy wyświetla Licencję (EULA) klika na tak godzisz się na warunki..


Człowieku piszemy o oprogramowaniu zamkniętym komercyjnym, chodzi o zmiany w EULA na przestrzeni lat ,co ma historia open spurce do tego to nie wiem.

kajzer pisze:
Dotyczy to każdego sprzętu który nie jest oparty na wolnym oprogramowaniu..


Nie pisz bzdur, utrata gwarancji to nie to samo co kara więzienia za przerobianie konsoli.

kajzer pisze:
Modyfikacja softu i w tym przypadku jest karalna...


Przez kogo i jak chcesz modyfikować soft skoro nie masz źródeł ? Napisanie cracka to szczyt "modyfikacji", w tym wypadku nie ma sensu.

kajzer pisze:
To nikt nie jest wstanie zablokować crackowania softu .


"Jak wynika ze słów przedstawicielki grupy crackerskiej 3DM, piractwo może całkowicie zniknąć w ciągu najbliższych dwóch lat przez postępy technologii zabezpieczających cyfrowe produkty. Jak się okazało, system Denuvo staje się coraz trudniejszy do obejścia."

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8918
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 29 stycznia 2016, 14:20

notkin pisze:Warto tez wspomnieć o tym, że STEAM umożliwia udostępnienie gry innej osobie. Dzięki temu z 'jednej kopii" może korzystać nawet 1000 osób.


O tym mowa, to się obecnie nazywa piractwem ;)

mateuszjkl pisze:To z nim że kupując grę masz i tak 99% pewność że jej tryb online kiedyś padnie. Jeżeli gra wytrwa dłużej niż steam to twórcy na pewno zareagują i zmienią coś w tej kwestii.


Super tyle że bez steama nasz legalny oryginał nie ma pelnej fukncjonalności a często ma zerową bądź nie da się zainstalować w ogóle.



No i jednak nie zabezpieczył, plik uruchamiający odpala też piraty.

Awatar użytkownika
Anubis
Poseł
Poseł
Posty: 1875
Rejestracja: 07 marca 2011, 03:52
Lokalizacja: podziemia

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Anubis » 29 stycznia 2016, 19:24

Teraz to większość gier bez neta się nie zainstaluje, obojętnie czy na steamie czy bez. Bez neta to by trzeba było pirackich cracków nawet do oryginalnych wersji.
Jak Steam padnie, to też pewnie wyjdą jakieś cracki, aby włączyć grę. Problem jest tylko ze starymi grami, które nie były zbyt popularne i nie współpracują z nowszym oprogramowaniem i komputerami.

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8918
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 29 stycznia 2016, 19:35

Generalnie to konkluzja taka że dopóki gier nie da się kupić lepiej piracić.

Awatar użytkownika
notkin
Marszałek województwa
Marszałek województwa
Posty: 1234
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 17:05
Lokalizacja: Zooropa

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: notkin » 30 stycznia 2016, 09:59

O tym mowa, to się obecnie nazywa piractwem


Wydawało mi się, że skoro ludzie odsprzedają dostęp do konta na akcjach to to musi być legalne. Zwłaszcza, że dzieje się to od lat i ani policja, ani allegro nie widzą w tym problemu. Steam chyba tez nie.
"Najbardziej lękam się fanatyków liberalizmu... Poskrob liberała, a znajdziesz skrytego arystokratę." - Frank Herbert

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 7956
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Cynik » 30 stycznia 2016, 10:37

Właśnie dlatego model SaaS rozwiązuje problem piractwa.
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8918
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 30 stycznia 2016, 14:52

notkin pisze: Steam chyba tez nie.



"Valve banuje konta Steam za chęć ich sprzedaży.To, według Valve, jest adekwatna kara za umieszczenie na jednym z serwisów ogłoszeniowych zapytania, czy ktoś byłby chętny do kupienia konta Steam. Ostatecznie 149 gier poszło do śmietnika."

Cynik pisze:Właśnie dlatego model SaaS rozwiązuje problem piractwa.


Pamiętam jak się kupowało kiedyś konto shellowe na mocnym komputerze , to chyba w pewien sposób kontynuacja tej technologii.
Cięzko mi powiedzieć jak Saas sprawdzi się w grach samodzielnie bez wsparcia lokalnego CPU/GPU, co z kwestia lagów etc. No i ten model to całkowita przebudowa biznesowa branży.

Za to tak poza grami SaaS to grożba Orwellem jak i szansa na wolność(powszechny wirtualny pulpit na szyfrowanym dysku w jakimś dzikim kraju - miodzio). Obawiam się że jednak bedzie zmierzać ku temu pierwszemu.

Awatar użytkownika
notkin
Marszałek województwa
Marszałek województwa
Posty: 1234
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 17:05
Lokalizacja: Zooropa

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: notkin » 30 stycznia 2016, 16:24

Cięzko mi powiedzieć jak Saas sprawdzi się w grach samodzielnie bez wsparcia lokalnego CPU/GPU, co z kwestia lagów etc. No i ten model to całkowita przebudowa biznesowa branży.


Jestem laikiem, ale tak na pierwszy rzut oka byłoby to niewykonalne w postaci którą sugerujesz. Chociażby dlatego, że ktoś musiałby wziąć na siebie kwestie mocy obliczeniowej. No i transferowo tez jakoś ciężko mi sobie to wyobrazić.
"Najbardziej lękam się fanatyków liberalizmu... Poskrob liberała, a znajdziesz skrytego arystokratę." - Frank Herbert

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8918
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 30 stycznia 2016, 16:36

notkin pisze:Jestem laikiem, ale tak na pierwszy rzut oka byłoby to niewykonalne w postaci którą sugerujesz. Chociażby dlatego, że ktoś musiałby wziąć na siebie kwestie mocy obliczeniowej.


Chmura bierze.

A technologicznie to np tak:

http://www.techno.gildia.pl/newsy/archi ... -w-chmurze

notkin pisze: No i transferowo tez jakoś ciężko mi sobie to wyobrazić.


Kwestia optymalizacji a transfer mamy coraz szybszy. Zresztą, to już jest popularne tyle że pośrednio, np w grach MMO -> tam często większą część przetwarzania danych obsługuje chmura.

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 7956
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Cynik » 30 stycznia 2016, 21:45

Interfejs aplikacji wykonuje się na maszynie klienta, ale ustawienia, klucze licencji, dane przechowywane są na maszynie zdalnej - cloud.
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

Awatar użytkownika
notkin
Marszałek województwa
Marszałek województwa
Posty: 1234
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 17:05
Lokalizacja: Zooropa

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: notkin » 30 stycznia 2016, 21:49

Ale wtedy muszę mieć program u siebie na dysku? Jesli tak to czym to sie rózni od obecnego Steama?
"Najbardziej lękam się fanatyków liberalizmu... Poskrob liberała, a znajdziesz skrytego arystokratę." - Frank Herbert

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8918
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 30 stycznia 2016, 22:02

notkin pisze:Ale wtedy muszę mieć program u siebie na dysku?


W opcji o której pisał Cynik nie musisz i płacisz np za każdą godzinę grania.

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 7956
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Cynik » 31 stycznia 2016, 10:45

Możesz mieć launcher i podstawowe biblioteki na dysku, ale nie masz kontroli nad aktualizacjami i dostępnością nowych ficzjurów. Tak działa chociażby office365, aplikacje mmorp, także steam. Nie autoryzujesz się - nie skorzystasz z programu. Ale za to nie potrzebujesz licencji na maszynę z której się logujesz.
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8918
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 31 stycznia 2016, 13:55

Steam akurat ma tryb offline, jego wyłączenie wyeliminuje handel kontami.

Steam swoje pliki jak i gier przechowuje na dysku lokalnym i wykonuje je lokalna maszyna więc to nie SaaS.

Znacznie bliżej koncepcjii SaaS na dzień dzisiejszy są moim zdaniem przeglądarkowe MMO.(wszystkie pliki na serwerze, wszystkie obliczenia po stronie serwera, dowolne środowisko pracy(nawet na upartego w terminalu tekstowym możemy grać elinksem))


Wróć do „Internet i pozostałe media”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość