PiSkorz pisze:W PiS-ie trafiają się ludzie o niejasnej przeszłości ale są to wyjątki . Natomiast w tzw. opozycji totalnej jest to regułą . Nie bez powodu Platforma , Nowoczesna , Kodziarze i PSL z taką zawziętością bronią ubeckich emerytur .


Poproszę o 10 przykładów. Nie powinieneś mieć z tym problemów skoro to reguła.

Piractwo komputerowe 2.0

Wszelkie inne środki masowego przekazu, które oplatają Świat. Internet i jego siła. Co jeszcze dostarcza Ci informacji ??? W tym miejscu toczymy również dyskusje o innej "Czwartej Władzy" !!!

Moderatorzy: Lolek00, Bilu1939, Marchewa, Worek, Moderator, Administrator, Super Moderator

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8407
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 28 stycznia 2016, 23:36

Kiedyś wszystko było proste, konsument przychodził do sklepu, kupował grę, gra była jego własnością. Można było oczywiście sciągnąć pirata, niektórzy nazywali to złodziejstwem, inni uważali że zrobienie kopii złodziejstwem nie jest bo:

Kradzież (art. 278 kk) – zabór cudzej rzeczy w celu przywłaszczenia


Dzisiaj idziemy do sklepu, "kupujemy" sobię grę a w domu się okazuje że w środku jest kod do steama. Instalujemy na ww wymienionej platformie i dowiadujemy się że gra już nie jest żadną naszą własnością , steam nam jedynie wypożycza. Jeśli zmieni się w przyszłości regulamin Steamu(a często się zmienia) którego nie zaakceptujemy to możemy się pożegnać z kontem jak i grami które kupiliśmy. Jeśli udostępnimy swoje konto wypożyczalni osobom trzecim także, jeśli odkupimy od kogoś inne konto steam to także bo złamanie EULA które też się może zmieniać itd/itd. Wnet się może także np okazać że steam wymaga sobie windows 10.

Stosowny artykuł:

http://www.gamezilla.pl/publicystyka/20 ... to-oznacza

Myślę że jest to duże przegięcie pały producentów i dystrybutorów, które niejako usprawiedliwia robienie pirackich kopii. Zresztą czytałem artykuł w którym niższa o 50 procent cena gier na PC w stosunku do konsol spowodowana jest właśnie konkurencją w postaci piratów. Zresztą samo piractwo opiera się już w dużej mierze na odpłatnym wypożyczeniu swojego konta steam z legalnymi grami osobom trzecim, ciężko uznać to złodziejstwem.

To takie moje luźne przemyślenia i byc może temat do dyskusji.

Awatar użytkownika
Cynik
Moderator
Moderator
Posty: 7662
Rejestracja: 02 listopada 2004, 08:43
Lokalizacja: Wratislavia, Silesia

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Cynik » 29 stycznia 2016, 01:01

Sądzisz że Valve zrobiłoby sobie kuku w taki sposób, pomimo że ich steamMachine ma domyślnie działać na linuxie? To byłby samobójczy brak konsekwencji.
Poza tym od dłuższego czasu mowi się o modelu SaaS, a w takim są powoli udostępniane aplikacje. Z tego co widzę to producenci platform dla gier powoli idą w kierunku,na którym poślizgnął się Spotify, przy tak niskich cenach abonamentu nie są w stanie zaspokoić kosztów produkcji gier, wydawcy podobnie jak przy spotify będą takie platformy omijać.
"Patriotism is the virtue of the vicious." - O.Wilde

Awatar użytkownika
mateuszjkl
Minister
Minister
Posty: 3985
Rejestracja: 01 listopada 2012, 20:05
Lokalizacja: Z daleka

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: mateuszjkl » 29 stycznia 2016, 01:01

Istnieje milion sposobów na uruchomienie gry bez steama nawet jeśli ona tego wymaga. Wszystkie pliki które znajdują się na nośniku są wystarczające do tego by gra działała w sposób poprawny w trybie offline. Kod steam jest udogodnieniem, w końcu nie dostajesz w pudełku karteczki z napisanym kodem a nośnik gry + kod. Płyta ci się porysuje,ulegnie zniszczeniu, zawieruszy się - masz dodatkowo kod steam, co daje ci to iż grę możesz pobrać na komputer w dowolnym czasie. Dystrybutorzy chętnie podchodzą do współpracy bo platforma steam zwiększa sprzedaż. A jak steam padnie? No to co się stanie? Grę dalej będziesz mógł odpalić, wystarczy użyć przez chwilę google.
No a jak ktoś kupuje(a raczej subskrybuje) grę wyłącznie na steam to już jego problem. Cena niższa, ale jak ukradną konto to żegnajcie złotówki ;).

Poza tym steam zmniejsza piractwo. No bo...Zakup na steam jest banalnie prosty i natychmiastowy. Wystarczy poczekać aż gra się ściągnie. Komu by się chciało bawić w piractwo? Nie dość że waga gry to 20-50GB to jeszcze nie masz pewności czy gra ci się włączy...Ba nie masz pewności czy ci się ściągnie bo np. torrent się zatrzyma, z wareza usuną(a tam to i tak leci 150kb/s z ograniczeniami)... Dystrybutorzy oficjalnie mówią że zabezpieczenie się zbytnio nie opłacają i że nie robią tego w sposób dogłębny, ale to jest nieprawda...Ilość błędów po odpaleniu gry pirackiej jest zatrważająca. Trzeba stalowych nerwów. No a dwa...nie masz dostępu do trybu ONLINE co też jest raczej ważnym aspektem.

Także ogólnie to z piractwem gier rynek sobie zaczyna radzić.

Z muzyką zresztą też...Komu się chce ściągać muzykę jak wszędzie dostępny jest internet, włącza dowolny portal i muzyka jest. W znacznej mierze za darmo.

Piractwo niedługo będzie marginalne i nie trzeba tutaj żadnych represji rządowych.

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8407
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 29 stycznia 2016, 01:27

mateuszjkl pisze:Istnieje milion sposobów na uruchomienie gry bez steama nawet jeśli ona tego wymaga. Wszystkie pliki które znajdują się na nośniku są wystarczające do tego by gra działała w sposób poprawny w trybie offline.


Fajnie tylko że 95 procent gier ma tryb online(o tych gdzie online to podstawa nie wspomniawszy), co z nim?

a dwa:

"Kilka dni przed premierą Metal Gear Solid V: The Phantom Pain sieć obiegła informacja, że w PC-towych pudełkach z nową produkcją Konami nie ma płyt z grą. Zamiast nich umieszczono tam krążek z…instalatorem Steama. Konami nigdy nie miało szacunku do PC-towych graczy, ale przy tak dużej premierze tak ważnego tytułu, to już przesada."


Podobnie kupisz pudelkową wersję gry która chodzi pod Linuksem, masz jedynie kod do steam.



mateuszjkl pisze: No to co się stanie? Grę dalej będziesz mógł odpalić, wystarczy użyć przez chwilę google.


Co z trybem online i updatami?


mateuszjkl pisze:.Ilość błędów po odpaleniu gry pirackiej jest zatrważająca. Trzeba stalowych nerwów.


Ludzie piszą że czasem jest na odwrót, legalna gra zabezpieczona np denuvo chodzi dużo gorzej niż pirat.
Ostatnio zmieniony 29 stycznia 2016, 01:52 przez Adi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8407
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 29 stycznia 2016, 01:35

Cynik pisze:Sądzisz że Valve zrobiłoby sobie kuku w taki sposób, pomimo że ich steamMachine ma domyślnie działać na linuxie? To byłby samobójczy brak konsekwencji.


A co to ma do rzeczy? A jeśli już o Linuksa idzie, to np odpalenie steama wymaga sterowników xxx które w praktyce są dostępne przy kernelu xxx.

kajzer
Marszałek województwa
Marszałek województwa
Posty: 1039
Rejestracja: 13 listopada 2014, 11:35
Lokalizacja: Polska

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: kajzer » 29 stycznia 2016, 06:41

Piszesz
Piractwo niedługo będzie marginalne i nie trzeba tutaj żadnych represji rządowych.

Tu ustawa "O prawach autorskich i prawach pokrewnych" się kłania . Jedna z bardziej antypirackich ustaw w Europie. Ustawa ta obowiązuje już ładnych parę lat. Jedynym skutecznym ograniczeniem piractwa jest zejście z ceną ( co prawda nigdy go całkowicie go nie wykluczymy) Zobacz w segmencie OS(Systemy operacyjne) piractwo sięga ponad 50 procent . Dotyczy M$ OS Linux piratów brak . Piratów Boks OS M$ kosztuje w granicach 800 pln w Polsce . Dużo tańsze są licencje OEM. Przy nowym laptopie w granicach 200 do 300 pln. Troszeczkę to inaczej wygląda przy Windows 10 ( nie jest on za darmo).

Pierwszy komputer nabyłem bodajże w 1989 r. ZX Spektrum ( a blaszak w 1992 PC) . To zawsze było tak nośnik na grę soft był twoją własnością (dyskietka , płytka etc) soft własnością producenta twórców etc. Tyle tylko że w tamtych latach nikt nie przejmował się piratami gry pirackie do ZX Amigi (Amigę 1200 jeszcze mam) ,Atarii kupowało się na dyskietkach w sklepach . Oryginały stanowiły rzadkość.!!
Pisze jak Jest...!!

kajzer
Marszałek województwa
Marszałek województwa
Posty: 1039
Rejestracja: 13 listopada 2014, 11:35
Lokalizacja: Polska

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: kajzer » 29 stycznia 2016, 06:58

Piszesz
Z muzyką zresztą też...Komu się chce ściągać muzykę jak wszędzie dostępny jest internet

Ale co do muzyki ( utworów audio wizualnych i pokrewnych etc) jest szalona różnica . W myśl prawa w Polsce piratem (utwory audio..) jest ten kto bez zgody twórców udostępnia utwory.. Ty możesz praktycznie na własne potrzeby wszystko ściągnąć .. Natomiast soft o tu jest całkowicie inaczej.. piratem jest ten kto udostępnia soft i ten co go ściąga .
Co do gier co chodzi gorzej lepiej pirat czy oryginał . Wszytko zależy od umiejętności technicznych delikwenta to jest grzebania w sofcie. Co jest prawnie zabronione.
Uruchamianie gier pod linuxem (softu pisanego pod OS M$) temat rzeka.
Pisze jak Jest...!!

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8407
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 29 stycznia 2016, 07:21

kajzer pisze: To zawsze było tak nośnik na grę soft był twoją własnością (dyskietka , płytka etc) soft własnością producenta twórców etc.


No nie, nabywałeś soft z nośnikiem i całość stawała się Twoją własnością. Mogłeś sprzedać/pożyczyć/uruchamiać na dowolnej maszynie etc.

Dzisiaj "kupując" oryginał nabywasz jedynie prawo do użytkowania softu na określonych warunkach platformy cyfrowej które się mogą zmieniać w czasie i kóre możesz utracić.


kajzer pisze:Co do gier co chodzi gorzej lepiej pirat czy oryginał . Wszytko zależy od umiejętności technicznych delikwenta to jest grzebania w sofcie. Co jest prawnie zabronione.


Chyba raczej od umiejętości grupy crackerskiej/zastosowanych zabezpieczeniach.

kajzer pisze: Uruchamianie gier pod linuxem (softu pisanego pod OS M$) temat rzeka.


Nikt tu o tym nie pisze, była mowa o natywnych oficjalnie wspieranych wersjach.
Ostatnio zmieniony 29 stycznia 2016, 08:27 przez Adi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Nazgul
Moderator
Moderator
Posty: 26420
Rejestracja: 15 stycznia 2006, 15:39
Lokalizacja: Wrocław :)

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Nazgul » 29 stycznia 2016, 08:22

To typowe zagrywki branży. Od dawna postulowane przegięcie w kierunku tego że klient ma nic nie znaczyć. Nadzieja w ty że ktoś się wkurwi i będzie miał znajomego prawnika - wniesie do KE , urzędów konsumentów i Trybunału w Strasburgu.
A po za ty uważam, że trzeba zakazać cyfr arabskich. ;)
"Rząd próbuje przekonać Wysoką Izbę, że konstytucja nie obowiązuje, posługując się sprostytuowanymi prawnikami" JKaczyński 2003 r.

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8407
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 29 stycznia 2016, 08:33

Nazgul pisze:To typowe zagrywki branży. Od dawna postulowane przegięcie w kierunku tego że klient ma nic nie znaczyć. Nadzieja w ty że ktoś się wkurwi i będzie miał znajomego prawnika - wniesie do KE , urzędów konsumentów i Trybunału w Strasburgu.


Było to już wcześniej i nic nie dało:

"Valve pozwane w Niemczech za blokowanie odsprzedaży gier na Steamie":

http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162, ... edazy.html

A kolejna Eula Steama:

"Steam i twoja subskrypcja wymagają automatycznego pobierania i instalacji oprogramowania na komputerze. Valve niniejszym udziela, a ty akceptujesz, ograniczoną, terminową, niewyłączną licencję i prawo do używania oprogramowania dla Twojego osobistego użytku zgodnie z niniejszą Umową, w tym warunkami subskrypcji. Oprogramowanie jest licencjonowane, a nie sprzedawane. Licencja nie przyznaje tytułu własności w oprogramowaniu. Aby skorzystać z oprogramowania, musisz mieć konto Steam i połączenie z internetem.

Nie możesz używać tego oprogramowania do jakichkolwiek innych celów niż do dostępu do Steam i twojej subskrypcji."

I komentarz autora pierwszego artykułu z 7.08.2012 :

"Zmiany w regulaminie Steama mogą się też wiązać z niedawnym orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Instytucja ta 3 lipca 2012 obwieściła, że cyfrowe dobra można odsprzedawać"


To raczej rządy krajów pod wpływem lobby piszą chore "antypirackie" ustawy. Zresztą w tej chwili jesteś karany np za przerobienie swojej konsoli.
Ostatnio zmieniony 29 stycznia 2016, 08:51 przez Adi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Nazgul
Moderator
Moderator
Posty: 26420
Rejestracja: 15 stycznia 2006, 15:39
Lokalizacja: Wrocław :)

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Nazgul » 29 stycznia 2016, 08:50

Bo to łatwo nie będzie. Starcie Ke vs Microsoft zajęło chyba z 10 lat. Trzeba przeć.

Dopóki da się crackowac gry albo kupić konto na allegro ciśnienie polityczne może być zbyt słabe.
A po za ty uważam, że trzeba zakazać cyfr arabskich. ;)
"Rząd próbuje przekonać Wysoką Izbę, że konstytucja nie obowiązuje, posługując się sprostytuowanymi prawnikami" JKaczyński 2003 r.

Awatar użytkownika
Adi
Premier
Premier
Posty: 8407
Rejestracja: 03 sierpnia 2012, 16:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: Adi » 29 stycznia 2016, 08:58

Swiatełkiem w tunelu nasz CD Project Red, który nie zabezpieczył w ogóle WIedźmina 3 no i zyski mają świetne. A częśc piratów i tak kupi oryginał, nawet na wyprzedaży, za to bez Steama.

A Steam niech sobie istnieje jako wypożyczalnia na własnych chorych warunkach, ale jak ktoś kupuje oryginała w sklepie to ma prawo do jego używania niezależnie od tego czy mu konto steamowe zbanują czy odsprzedaży działającego softu. Bo teraz to zwykłe naciągactwo, bardzo ograniczone prawo do użytkowania opychane jest w sklepach jako własność.

kajzer
Marszałek województwa
Marszałek województwa
Posty: 1039
Rejestracja: 13 listopada 2014, 11:35
Lokalizacja: Polska

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: kajzer » 29 stycznia 2016, 09:51

Piszesz
No nie, nabywałeś soft z nośnikiem i całość stawała się Twoją własnością. Mogłeś sprzedać/pożyczyć/uruchamiać na dowolnej maszynie etc.
Ustawa o prawach autorski i prawach okrewnych została wprowadzona w Polsce w 1994 r. Przed wejściem tej ustawy w Polsce była wolno amerykanka . Świat miał podobne rozwiązania dotyczące softu jak Polska obecnie.. Dlatego przed 1994 rokiem powstaje świat wolnego oprogramowania . Każdy soft który instalujesz lub uruchamiasz po raz pierwszy wyświetla Licencję (EULA) klika na tak godzisz się na warunki..
Pisze jak Jest...!!

kajzer
Marszałek województwa
Marszałek województwa
Posty: 1039
Rejestracja: 13 listopada 2014, 11:35
Lokalizacja: Polska

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: kajzer » 29 stycznia 2016, 09:56

Piszesz
Zresztą w tej chwili jesteś karany np za przerobienie swojej konsoli.
Dotyczy to każdego sprzętu który nie jest oparty na wolnym oprogramowaniu.. Czyli telefony tablety etc. Jesteś właścicielem telefonu, tabletu komputera ale nie jesteś właścicielem softu na nim zainstalowanego . Jeteś w świetle prawa użytkownikiem oprogramowania ..

Piszesz
Swiatełkiem w tunelu nasz CD Project Red, który nie zabezpieczył w ogóle WIedźmina 3 no i zyski mają świetne.
Modyfikacja softu i w tym przypadku jest karalna... A poco firma ma stosować zabezpieczenia skoro wiedza doskonale ,że zostaną one złamane.. I dlatego ich brak.
Jak pisałem jedynym wyjściem jest zejście z ceną by ograniczyć w dużym stopniu piractwo..
Nazgul pisze
Dopóki da się crackowac gry

Dopóki będą istnieć gry , soft w takiej postaci jak obecnie .. To nikt nie jest wstanie zablokować crackowania softu .
Pisze jak Jest...!!

Awatar użytkownika
notkin
Marszałek województwa
Marszałek województwa
Posty: 1234
Rejestracja: 16 czerwca 2014, 17:05
Lokalizacja: Zooropa

Re: Piractwo komputerowe 2.0

Postautor: notkin » 29 stycznia 2016, 10:19

Warto tez wspomnieć o tym, że STEAM umożliwia udostępnienie gry innej osobie. Dzięki temu z 'jednej kopii" może korzystać nawet 1000 osób.
"Najbardziej lękam się fanatyków liberalizmu... Poskrob liberała, a znajdziesz skrytego arystokratę." - Frank Herbert


Wróć do „Internet i pozostałe media”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości